wElcOme

aSsaLamuaLaikum Readers... wElcOme tO my bL0g. tHanks visit my bLog. dOne reAd, dOnt forgEt t0 Like yea n f0llOw me to0 =)

Friday 2 September 2011

rayaaaa lagi

asSaLamualaikum.....

aku nk tulis ape arini erk..hmm xde  idea la plak. tp rsa cm nk tulis heheee.. mcm2 kn..

hmm kta smbung crita raya la erk....
pda hri raya ke-2 stiap thn, imam kt umh aku ni wjib bt knduri..aku pggil imam ni tokngah.. dia dh x lart dh x ley jd imam jln pon brtongkt tp dia dhrmati org smua org... tokngah ni tokwan along, ank angkat mak aku.. skrg ayah along yg jd imam kt tmn prumhan aku nih

tokngah akn jmput smua org x kra spa pon dtg knduri, ps smbhyang rya dorg akn announce ttg mjlis keesokkn hrinya... dtg je da thlilcket, mkn n akn dpt duit raya dri tokngah x kra umur kcik smpai bsar.. mmg best.. 

ank branak dia p0n ramai sgt2.. dorg akn bkumpul pd hri rya.
slalu nya tiap thn Naser Wahab pnyanyi 2 akn dtg sbb artis 2 sdara tokngah ni...mmg ansem r Naser Wahab ni. umor 40an tp mngalahkn ank mda 20an..mmg awet muda r hehehee....

 pas mjlis 2 mmber2 aku yg tlibat ngn kmlangan smalam dtg braya kt umah.. 
sronok aku sbb akhirnya smpai gk hjat dorg nk dtg braya kt umh aku.... 

mak aku ada smpn nsi mrah utk dorg n bt lauk laen.... lama gk dorg kt umh aku siap bual ngn mak abh... 
x sgka lak mak abh aku sporting smpai cm2... sbnarnya aku tkot gk bla da mmber laki dg umh, tp kwn2 dtg braya kn pe slhnya... skrg tbukti mmg abh aku ok sgt, n lgsung x kesah hehehee..
so thn dpn aku ley offer special bOy aku dtg braya kt umh gk r kn,,hehehhee gtai sgt eh.. 
lalalalallalalala~~~

RAYA  KE-3

raya ke 3 lak xdew wt pe slain mlayan kwn2 abh n mak yg dtg braya kt umah...

ptg lak ktorg borink sgt n akak ajak g Pantai Merdeka.. w0w best2.. dh sbulan lbih aku x g...
kmi pgi 1 fmly, mak, abah, akak, abg ipar, amin n aku... 
ktorg naek krata baru akak.. kreta persOna... sbnarnya xda la bru sgt, dlm bln puasa ni jgk r dorg bli krta ni, aku pun dh 2,3 kli naek.. =) 
kreta akak ada abh sggup ltk krta abh kt luar...mghrmati yg bru ktanya hehehe...

amin suka ngn badut nih, abah dia pk dia akn nanges sbb takot alih amin siap tarik topi badut smbil gelak hehe
aku tmpah keychain yg cumiil..cnteq x.. hehehe

heran aku tgok kt pntai punya la rmai org upanya expo x abes2 g.. bju2 blambak2..jualan mcm blom ari rya, pdahal raya dh lpas...

dasyat tol..org niaga ni x reti2 hrmat ari baek ke, xsmbut rya ngn fmly ke hila ke duit jew smpai sggup x braya...

mnusia yg rmai 2 aku x ksah la dorg smua org luar yg blik kg then g pantai or tnhung dwai jln2...
yg niaga ni je aku heran.. tp xpe la x kesah la cana pon..
yg pntg ktorg 1 fmly appy jln2 sama2 tym rya nih...

=)

No comments:

Post a Comment