wElcOme

aSsaLamuaLaikum Readers... wElcOme tO my bL0g. tHanks visit my bLog. dOne reAd, dOnt forgEt t0 Like yea n f0llOw me to0 =)

Monday, 26 September 2011

taNgisan dLm senYuman~~~

AssaLamualaiKum
hye u all.ermm, i wanna say something..i want t0...what ? hari yg ujan dri mlm ke pagi ke ptg then ke mlm kmbali.. sejuk, sunyi, sedih, n aku basah kuyup arini.. 0h no!!.. okay stop it. merepek is my hobby right?


today is Monday bloggers . i'm always not in the m0od when back from......why ? don't ask me.. why? why? why?
aarrgghhh!!! d0n't likE it! i know dat u know me . if you hate me, please just tell me..huh 
wanna tell me that i'm not beautiful. yes, you can. I don't angry if u tell me. if u very hate me, please g0 away fr0m my life. i d0n't disturb u but why y0u want 2 disturb me ? it's my life. i know what i do . 


stop speaking . i know my english is bad. very br0ken.. okey, shut up. merepek je aku ni 


aku tau la aku banyak haters, berlambak lambak. bertimbun timbun. rasa terlalu kerdil diri ini. nanti orang kutuk perasan lebih, muka x lawa p0n. 


okess hati aku sakit3. aku menangis, korunk pernah tahu? xde kn.. s0 bhnti dri buat aku skit hati!


b0ley x JANGAN S0MBONG dgn aku... yea mgkin ko pk aku yg smbong ngn k0, tp aku rsa x, bc0z ko yg lari bla nmpak aku..... s0 sape yg sombong..?? nk sruh aku g hegeh2 kt ko.. s0ry la beb dlu aku dh pnh bt tp ape yg aku dpt, MALU JEW.. lbh baek aku g jauh..tp tnyata hati aku skit..


aku mengaku aku sedang nanges skrg ni. tak tau nape.. sejak akhir akhir ini. kl0 tnampak, terdengar aku ketawa, terjerit terlolong sana sini, mungkin hanya luaran jew aku gembira dalam hati aku blom tntu lagi..smuanya hnya smntara


menangis adalah salah 1 h0bi aku.menangis kerana macam2, maafkan semua kesalahan aku, abaikan aku yg menangis ini .


aku spatutnya bt prkara yg lbh pntg arini tp aku p0stp0ne es0k... tp 2 r aku spatutnya ikut kata ati...aku dh bt kptsan XNK pegi tp tba2 jew tewas ngn prmintaan sse0rg.. hado0oiii..... skrg aku tggung sndri..tggung ksdihan n ketidaklayanan 0rg trhadap aku.... 0rg dh anggp ko org luar nape la ko hegeh sgt... yea aku hegeh... xpe la andai itu ktntuannya aku trima...tp smpai ati d0rg bt aku cm 2... sedey l0l....


aku nak pergi satu tempat yg jauh dari semua orang, nak tenangkan fikiran. 2 jew. 
sape yg mmpu buat aku tersenyum lagi skrg ?


aku tau korang x fhm ape yg aku tgh melalut nih, tp ni lah cra aku mluahkn ksdihan yg aku rsa skrg, nk direct sgt p0n ssh.. s0 ckup la stkat nie....


andai aku prgi dlu, aku mntak maaF~~~~sekian



Friday, 23 September 2011

Kepada yang still SiiNGLE.


AssaLamualaikum


Jumaat dtg lari, diri ku msih sndri d sini mnnti kn putera impian dtg mnjmput..acewaaah ehhehhe..ngada kn... aku sja nk kongsi entri ni ngn korg....klo minat ley lew bca n leave u'r komen ok.... klo x suka jgn baca okeeh =)
Kepada yang masih single.

Cinta ibarat kupu-kupu. Makin korang kejar, makin ia menghindar. Tapi, bila korang biarkan ia terbang, ia akan menghampiri di saat korang tak menduga. Cinta mampu membahagiakan tapi sering pula ia menyakiti, tapi cinta itu hanya istimewa apabila korang berikan cinta kepada seseorang yang layak menerimanya. Ayat jiwang kan? Tapi memang betul lah. Cinta itu, kalau dikejar, memang dapat yang entah apa-apa. Cuba kalau korang tengah seronok hidup single, asyik ada je orang yang pujuk rayu. betul3 hehehe

Kepada yang ragu-ragu dengan pernikahan.

Cinta bukannya mencari seseorang yang SEMPURNA, tapi menemukan seseorang yang mampu menjadikan diri korang sempurna. Kepada playboy/playgirl, jangan cakap "Aku Cinta Padamu" bila korang betul-betul tak peduli. Jangan bicarakan soal perasaan bila itu tak ada dalam diri. Jangan sentuh hidup seseorang bila korang hanya berniat nak main-main saja. Jangan menatap ke dalam mata seseorang bila apa yang korang lakukan hanya pembohongan. Hal paling kejam yang dilakukan ialah membuat seseorang jatuh cinta dengan korang, sedangkan korang langsung tak berniat langsung untuk menerimanya saat ia terjatuh.

Kepada yang patah hati.

Sakit, luka, hancur, patah hati.. Bertahan selama korang menginginkannya dan akan menghiris luka sedalam korang membiarkannya. Persoalannya, bukan bagaimana mengatasi rasa sakit itu, tapi adalah apa yang boleh diambil dan dihayati sebagai pengajaran dan hikmahnya. Gagal sekali dalam sesuatu perhubungan, tak bermakna tidak boleh teruskan hidup baru.

Kepada yang belum pernah jatuh cinta.
Ada lagi ke manusia yang belum pernah jatuh cinta? Macam mana kalau jatuh cinta? Nak jatuh, jatuhlah! Tapi, jangan sampai terjerumus. Biar selamba tapi stabil. Berkongsi tapi jangan tak adil. Cuba untuk memahami tapi bukan bermakna tak boleh meminta apa-apa. Bersedia untuk terluka dan menderita, tapi jangan simpan semua rasa sakit jika itu yang betul-betul dialami.

Kepada yang ingin menguasai.
Hati korang patah tengok orang yang korang cintai sedang berbahagia dengan orang lain, tapi akan lebih sakit lagi bila mengetahui orang yang korang cinta langsung tidak pernah bahagia dengan korang.

Kepada yang takut mengakui.
Cinta menyakitkan bila korang putuskan hubungan dengan seseorang. Tapi, lebih sakit lagi bila seseorang yang memutuskan hubungan dengan korang. Tapi, cinta paling menyakitkan adalah bila orang yang korang cintai langsung tidak mengetahui perasaan korang terhadapnya.

Kepada yang masih bertahan mencintai seseorang yang telah pergi.
Hal menyedihkan dalam hidup ialah bila korang bertemu seseorang lalu jatuh cinta. Kemudian akhirnya menyedari bahawa dia bukanlah jodoh korang dan korang telah mensia-siakan masa bertahun-tahun untuk seseorang yang tidak layak. Kalau sekarang dia sudah tidak layak, 10 tahun dari sekarang pun dia tetap tak akan layak. Biarkan dia pergi dan lupakan.

p/s: Single best tapi kadang-kadang sunyi bila tak ada sesesorang yang istimewa dalam hidup kita. Okay fine! Aku jealous bila BFF ada bf/gf. Aku? Still macam ni. Hanya menunggu masa yang sesuai. Nak kata still sayang dia? Aku sendiri pun tak tahu apa yang ada dalam hati aku. Still confuse dengan perasaan sendiri. buntu!! yang aku tahu aku yg salah dlm perhubungan. melepaskan insan yg terlalu syg kn aku adalah 1 kesilapan.. tp aku trpaksa wahai kekasih. aku harap kau faham, keputusan aku utk insan yg lebih bermakna, juga demi kebaikan kta bersama. Yang aku mampu lakukan sekarang hanya menunggu ketentuan takdir. Malas dah fikir pasal cinta ni. aku harap ada hikmah di sebalik kejadian.. semoga aku diberi ketabahan amiin~
sekian......

Thursday, 22 September 2011

Sp0ntaneOus ThUrsday~3~ciNta teRakhir

asSaLamualaikum

Mungkin kan terputus di tengah jalan
Mungkin kan terlerai tanpa ikatan
Usah ragu dengan takdir

Mungkin kita kan berbeza haluan
Berakhirnya cerita percintaan
Segalanya ketentuan Tuhan

sekian~~~
.........................................................

Wednesday, 21 September 2011

Monday, 19 September 2011

menyibuk x bertempat

assalamualaikum

hai korg aku rsa nk lepas geram arini.. xtau nk luah kt ner..runsing pk kn kwn2 nih.. bila baek sgt pon ssh, kl0 x baek lagi la ssh kn...

bla dh baek sgala apa yg kta buat dia nk nyibuk....crita nya sbb dia x puas ati aku ltak pix aku kt fb. dia suh aku buang album 2..  itu album foto aku kn suka ati r.. nape dia nk nyibuk sgt.... 

mcm la aku da skandal ngn dia..klo da skandal pon agk2 dia mmber aku 2 pmpuan, x pnh aku da hbngan sjenis ngn dia.. aku tau hukum hakam lagi.....pelik btOl..

aku mls ckp ape, aku bt bodoh jew..mlas layan, sbb pas 1,1 dia x puas ati ngn aku.. pas2 dia ckp bkn2 kt fb yg smua mnjurus psa aku.. dia kta da 0rg x fhm bhsa la, xreti jg privacy dia la..privacy menda.. gtau aku direct sng kn....skrg dia dh block aku kt fb... hmm ntah la

sedey r cmni... bnda kcik je kn... nape smpai cm 2.. klo x puas ati apa gtau direct r xyah la smpai nk buang kwan kot... 

runsing aku pk smua ni.....tp yg psni nya mmg sedey r......xtau nk luah kt ner, tp ati sedikit lega bla luah kn kt cni  =( 


sekian

Sunday, 18 September 2011

caLon isTri~~

aSsaLammuaLaikum

hye korang..dh mamam l0m nih hehe...kl0 bl0m g, xpe korg tggu lunCh trus la erk hehe. rini aku nk g mna lak erk, ari2 nk jln je keje aku.. hmm mmber aku ajak g pulau, mak abah aku lak ajak g umah akak aku, rndukn cucu kata d0rg padahal, ari selasa mggu lpas bru je pegi..hmm dlm aku dok bt kptusan nk g yg mna bek aku bt entri yg aku rsa syok nih heheee..meh lew baca

Dolu2, aku ada buat kajian tentang gadis yg lelaki suka, but it does't mean dorang nak buat bini okes

Meh kite scroll down :

1) Gadis Bertudung
Dalam kajian 2, ramai sukakan gadis yang bertudung c0z katanya, sejuk mata memandang.. hmm iye la sgt.padahal gadis free hair lalu..mata dah nak tersembul keluar..kan3??

2) Gadis yang Manja dan Penyanyang
mereka suka yang manja, bagi mereka manja itu comel..alolo0..padahal, dalam hati..dok kata 'sabar2..baru gurlfriend, nanti dah jadi bini..xdernya aku nak layan manja ko tuh'... hmm hambek ko..yer dak??haha

3) Gadis yang lawa Badan dan Putih
ammo0oih2...ampa nak yang putih2 jer yew...habis yang hitam2..jeling jer..btw, member aku pnh kata..anggota badan yg paling putih..adalah tapak kaki n yg paling hitam adalah rambut..ha!!!..cer tengok...yg hitam tu la korang junjung atas kepala taw..yang putih lak k0rg pijak jer.kn,kn =)

4) Gadis yang Tak Sombong
OK!!..yg ni aku setuju sangat2.Bagi aku semua orang akan rasa selesa kal0 berkawan dengan orang yg tak sombong kan?..Lagi pon korang nak heret g mana2 pon tak da la rasa malu sebab awex korang sentiasa ceria dan manis dengan senyuman..tmbah2 klo yg ramah n pandai bbual ngn kenalan k0rg, perrgghh!! mmg kelaas k0 Maria hehe

5) gadis yang tak Kuat Cemburu
ye la..kalo dah korang tu hencem bagai justin bieber..memang ramai la kan gurls dok kejar korang..that's why korang x nak awek korang tu kuat cemburu..hehheh..

tp p0int yg nih aku kurg stuju sbb aku s0rg yg kuat cmburu, kl0 awek korg xda prsaan cmbru, n lgsung x kesah korg nk kuar ngn sapa, apa kejadeeesss nyee kn, mksudnya dia x syg korg r 2 huhuu...

6) gadis berintelektual
supaya korang boleh berborak tentang semua hal dengannya, tak der la macam korang berbual dengan orang yang bagai katak bawah tempurung kan..lagi pon gadis yang berintelektual ini juga menjadi impian semua ibu dan bapa mertua.. x pon snang nk jdik cekgu utk ank2 korg nnti kn hahaha

7) Gadis yang bersedia nak jadi isteri
eleh...korang tu dh sedia ke nak jadi suami? huhu..nak buat macam mana zaman dah berubah, ramai wanita yg mementingkan kerjaya..yer dak??..tp aku kl0 bley xmo keje pas kawen...aku nk jdi suri rmah yg bjaya, bjaya mnjaga suami n ank2 hehehe..tp sblom kawen aku nk keje 0k2 dlu r, enj0y2 sket2 kn,kn hehehhe

8) gadis yang menyokong korang
0pc0z la...korang sukakan gadis yang sentiasa beri sokongan dan motivasi terhadap apa yang korang buat..kalo korang minat bola, korang nak gadis tu minat bola jugak kan... kta 0rg pmpuan p0n nk cri b0ypren cm 2 gk.. yg sgt2 mmahami aku yg kuat maj0k, kaki sh0pping n suka jln2 nih haaha...ada ke yg nk?? eeuuw x sggup kn hehe

tu jer....tapi mungkin juga bagi sesetengah lelaki sukakan yang sebaliknyer kan?.Semuanya terpulang pada hak masing2 sebab pandangan setiap orang lain-lain..
Tak salah lelaki ada firasat yang tersendiri tentang gadis sebab gadis pon ada firasat yang tersendiri tentang lelaki..=)

p/s : aku ada cri2 cm kt atas 2 x heheheheh =)

seKian...~~~

Saturday, 17 September 2011

bL0g syiiiiOk senDiri..huhuhu~~~

AssaLamualaikum....

mlm ni saja nk kgsi crita aku syii0k sndri... ada 0rg kata aku buat bl0g syok sndri..aku syok sndri kew erk... kalau aku x sy0k sndri msti xda yg ngata kn....dh da org kata 2 mksudnya btol la kn..hmm

tp lantak r ..Ada Aku Kesah!!!

eeh.. sbnarnya mmg aku kesah p0n, kl0 aku x kesah xdewnyew aku nk wt entri sal ni kn..huhuhu... 
bagi newbie macam aku nih, mgkin penulisan x setanding oldbie kn.. tp 2 la aku bmula dri bwah mmg entri aku smua cm 0rg b0doh jew kn..

p/s:kt bwh nih muka bdak SyiiOk sndRi..hikk2 dia amek pix sndri x kra tmpat...mmg x malu.. btOl2 syii0k sndri r hahaha


pers0alan utama 
“Kenapa Aku Berblog, “Kenapa Aku Buat Blog”


sbb aku minat nk mnulis.kalau nk berbLog mesti kena ada minat juga kan, minat + hobi = syok sendiri. Itu ke jawapannye..?? Salah!! Minat ditambah pula dengan hobi, jawabnya akan mendapat kepuasan.. aku dpt kepuasan bla berblog. selain dunia nyata, dunia maya juga membantu kita lebih berfikiran luas dan kehadapan...

nk tulis entri berkaitan bl0g, mmg aku x pandai.. d0k merangkak lagi, tak teh, tak,teh 0rg kata...aku x pandai nk crita sal entri yg letOp2, nk buat tutO, nk gosip2 sal artis.. aku hya tau crita hal aku jer.. lgipon kt header atas aku dh tulis this bLog is b0ut mY hEart, mY liFe, my s0ul,  is mOre likE my diaRy..OnLy 4 tHose pEopLe wh0 liKes t0 rEad sTories Of my evEryday liFe, lOve stOries, fUn faCts n phOt0s. u caN fOllow this bLog iF u fiNd it inTerEsting.

sejak jd bLogger nih aku jd s0rg yg rajin mmbaca. jd xdew r mcm katak bwh tmpurung sgt kn..

neway,paper p0n komen psal bl0g aku nih, aku trima ngn ati trbuka =) n aku anggap smua 2 sbagai kritikan mmbina utk aku terus berblog..... trima kasih =)

aku ttap syg korang 
seKian~~ =)


Friday, 16 September 2011

Kebaikan dan Kelemahan


asSaLamuaLaikum

aaaiii sahabat skalian.... happy Friday hik2, pdahal dh nk msukari sbtu dh p0n, xpe layan jew...ngee3~~
aku x taw nk mula cmne sbnar nyew nih... mklum leew perut tgah kkenyangan, penuh udang2 besaw brenang-renang dlm perut aku huhuu...sj nk gtau bru pas mkn mee udang td hehe... ptg td sbnaw nyee hiik3


bla dh knyang nih mula r terjah bL0g blogger2 rEtis geetuuw kn, n trbaca 1 entry yg mnarik perhatian, pandangan, renungan n mcm2 g r kn,kn....entry tuh berkaitan kebaikan n kelemahan..

apa yg baek apa yg lemah 2 heheheh.... kl0 nk tau meh kta baca nih 0kees =)
........................................................................................................................
Buat baik brpada-pada.. Buat jahat jangan sekali. Pepatah lama yang sangat bermakna dan patut dijadikan amalan kita semua.

Dlm waktu yg sama.. berhati-hati kerana ada kalanya "Kebaikan kita adalah Kelemahan diri kita sendiri tanpa kita sedari". Terlalu baik membuatkan kita susah  berkata "Tidak". x der hati kering dalam diri. Kalo lah ada jual "hati kering" kt kdai mamak, mstix laku. huhu

Ada kalanya terlalu baik, menyebabkan orang lain ambil kesempatan. Hmmm .. baik susah .. tak baik p0n susah  kn. Cane 2? cer citer~~hehehe =)

bagi aku la kan, baik atau terlalu baik sesorang itu datang dari dalam dri sndri. Bukan lakonan. Berkelakuan baik pada orang lain lahir dari perasaan sayang. Bila kta sayang ses0rg 2, maka timbullah rasa ingin menjaga 0rg yang disayangi 2 then kta akn buat baik n 0pc0z la kta layan 0rg 2 dgn baik kn. smuanya berlaku secara aut0matik.. ye x?

OK. Sekarang dah habis baca kan, s0 k0rg tg0k r kt sekeliling k0rg. 0rg2 skliling k0rg tuh baek x ngn k0rg, jgn baek ada mkna dh r kn, 0rg ckp da udang d sbalik mee hehe... 0r jgn k0rg jew baek ngn d0rg..huhu.. kl0 sama2 baek g0od r, kta kna give n take bru aman duNia nih haha.. 

x da mkna r kl0 korg hnya mmberi tanpa menerima..mula2 mmg r rela, lama2 haa lu pikir r sndrik kn hua3...dh rmai aku jmpa jd mgsa kdaan, aku pn slalu gk jdik mgsa huhu... tp bkn mksud aku baek sgt kn, n mls la nk hurai lebih2 nnti k0rg kta aku ngungkit la, x ikhlas la kn,kn =P


kt skliling aku skrg nih mak n abah aku jew yg ada, 0pc0z la d0rg baek ngn aku kn,kn hehe


hmm kl0 korg nk tau sal aku la kn, aku ni sgt2 la baek pda 0rg yg aku syg.. 0pc0z la 2 kn, xkn k0rg nk bt jhat pda 0rg yg baek ngn k0rg... 1 g aku jnis mdah terharu n tergaru ngn kbaikan 0rg, kl0 da insan yg buat baek ngn aku, aku akn rsa serba salah n akn buat lebih lagi dri apa yg 0rg 2 dh buat pada aku tnpa mgharapkn balasan..k0 ckp je nk mntk tlg ape klo aku terdaya aku xkn t0lak nye, pndek kata aku xkan berkira r ngn org tuh, kl0 pnjg kta x tau r kn hehee..

tp jgn da yg buat jht kt aku, xyah jhat la, cukup r kl0 k0rg s0mbong x tntu pasal ngn aku, jgn kata nk ckap, muka k0rg pon aku mls nk tg0k.. haa ni prangai pelik aku yg smua org nyampah. huhuhu ada aku kesah..lalalla~~

I always told myself not too expect too much. Too much expectation will leads to frustation. Itu yg aku pgang dlm hdup nih. Kal0 hari ini kita baik ngan "A", esok2 bila kita susah, l0m tentu g "A" ley bantu kta wlaupon kta trlalu baek ngn dia. Mungkin "B" .. orang yg x disangka-sangka.. t0l x?

walaup0n cm 2, jgn give up 0r penat utk trus brbuat baek. percayalah pada rahmat Tuhan, ada ganjaran buat hambaNya. ssungguhnya 0rg yg baik itu disayangi Allah.

p/s :~ Entry motivasi buat diri sendiri...


renung2 kn n sLamat beramal hehe daaaa mmuuuaaahahaha..cayunk k0rg =)

Thursday, 15 September 2011

guLi keLuarga

AssaLamualaikum..

td pagi aku dh buat entry Sp0ntaneOus ThUrsday..

ptg ni lak aku nk bual2 sal permainan family... eh rjin lak aku wt entry arini yew..mklum lew x dew keje hiik2...
mggu ni sbnarnya aku bz xda lekat kt umh p0n, aku stle kan sgla byaran konv0, borg2 apa yg patut.. ari2 aku kuar g sg. petani..klo dh kuar 2 fhm2 je la kn.. mnyelam smbil  minum air, merata tmpat aku sggah hehee....

s0 arini jew aku d0k umh, 2 yg rjin nk wt entry nih.....
okeeh.. back 2 d main tOpic...permainan keluarga aku@permainan tradisi...kt umah aku ada c0ngkak yg suatu msa dulu mnjdi mainan pebret fmily aku.... rndu lak suasana gelak ktawa aku, emak, abah n akak tym maen bnda nih.. klo aku yg kalah sure merajok. abah aku lak suka maen tipu hahahaaha....mmg bez..
skrg bkn xley main cma suasana dh laen, akak p0n dh kawen..kdg2 aku maen gk ngn abh, tp agak sunyi r xda sapa kt umah kn =( ..

abah beli congkak 2 sbb guli kt umah aku bnyak, kecik2 dulu aku suka kumpul guli n maen ngn bdak2 laki yg sbaya ngn aku, apa d0rang maen smua aku maen.... d0rg maen gasing p0n aku maen gk taw...kra serba bOley gk r aku nih hehe. tp nsib r prangai aku xde cam ala2 jantan g2 kn hahahaa...

d sbbkan aku terer maen guli n slalu mnang (aceceeeh prasan =P ) so guli aku bnyk r 2 yg smpai blh buat maen cgkak tuh...

tghari td aku d tmnkn oleh emak n ank angkat mak si angah.. angah bru jew drjah 2 kot, dia cuti sbb dak2 laen UPSR, so da gk r aku tman bmain kt umah nih.. angah mmg slalu lepak cni n arini dia dtg ngn anak jiran sblah...

d0rg xde menda nk buat s0 d0rg main c0ngkak la, siap cemin mata kt ats kpla g.. mmg x ley blah r hahaha..
aku lak pas msak ngn mak xdew keje aku layan gk r d0rg maen, huhuhu.... dua2 0rg maen mUhong..haha lantak korg la jnji bhagia n x gad0, yew x..ekekekeke.

adeq angkat aku si angah berbaju piNk~~

msa tgok dorg maen aku tpikir gk bla kta bkwan ngn bdak2 nih kdg2 mmbuatkn kita trsenyum n lupa sktika pr0b =) ssungguhnya khdupan knak2 la yg paling best, smua bnda 0rg laen yg tlong pk kn tuk d0rg kn.. hmm nk jdik bdak2 balik r ley x?? ngeee~~..hahaha sgt2 mrapu okees!!!

sekiiann... daaa~~~tata.. mmuuaah cyuNk korg ~~~

Sp0ntaneOus ThUrsday~2~jGn saKiti waniTa


asSaLamualaikum..
pagi khamis yg damai lgi mententeramkan jiwa, ingin ku mengungkaikan sesuatu.. aceeewah hehehehe


Lelaki sejati tidak akan menyakiti seorang wanita!
"Lelaki jgn sesekali menyakiti hati wanita sehingga wanita tersebut menitiskan air mata kerana di akhirat kelak Allah akan menghukum lelaki tersebut dgn kiraan titisan air mata wanita tersebut"

Wanita diciptakan dari tulang rusuk lelaki agar dekat dihatinya untuk dikasihi
 bukan dari kakinya untuk dipijak, atau untuk di sakiti, tetapi dari sisinya untuk menjadi setaraf. Dlm dekapan lengannya untuk dilindungi,dan di samping hatinya untuk dicintai. 

p/s: beware 0kees jgn smpai wanita nangees~~ =)

Wednesday, 14 September 2011

Tuesday, 13 September 2011

Rahsia tersembunyi disebalik nama Muhammad


AssaLamuaLaikum...

slamat mlam... hye korg... wktu2 mlm sunyi cenggini aku xtaw nk wt entry ape.. tba2 tergOdek entry dri blOg  mmber kta yg s0rg nih, agk mnarik prhatian aku.. s0 aku mntak share laaa.... k0rg klo yg lelaki da nma Muhammad kt dpan nma k0rg cer usha kt bwah ni k... =)


1. Kata Muhammad, jika kita gabungkan dalam bentuk mim-kha-mim-kha-dal, maka akan menjadi sebuah sketsa seorang manusia. Anda tentu sudah maklum Jika sebaik-baik makhluk yang pernah dicipta oleh Tuhan di alam semesta ini adalah MANUSIA. Dengan segala kelebihan mereka, sementara mahluk lain hanyalah haiwan, tumbuhan dan planet-planet yang penuh rahsia.

2. Kata Ahmad, jika kita teliti satu-persatu hurufnya maka huruf-huruf itu akan menggambarkan seorang yang sedang melakukan solat, tahukah kamu bahawa SOLAT merupakan sebaik-baik doa dan ibadah yang pernah diperintahkanNya.


3. Kata Muhammad jika digabungkan huruf-hurufnya maka akan berbentuk layaknya manusia yang sedang sujud dalam solat. Dalam gerakan SUJUD dalam Solat merupakan inti dari semua rukun-rukunnya, kerana pada saat sujud manusia menundukkan 8 bahagian tubuhnya di bumi bukti kepasrahan  kepada sang pencipta.

Subhanallah, Allahu Akbar, betapa rahsia Allah sangat menggetarkan hati, aku yakin masih banyak tersirat rahsia-rahaisa lain di sebalik susuk, nama dan semua yang berkaitan dengan sang kekasih sejati 'Habibullah: Muhammad' Shallallahu'alaihi Wa Sallam. 

credit 2 : keretaburuk12


p/s: Sok pagi aku da inteBiuu.. korg d0akn aku x glabah, dpt jwb s0klan yg dorg tnya n Dapat kejew ngee~~~

daaaaaa... nite uolls uuummuuaaaah =)

Monday, 12 September 2011

saAt2 yg D nanTikan~

AssaLamualaikum..

SESI PENGANUGERAHAN IJAZAH MAJLIS KONVOKESYEN KE-24, TAHUN 2011 UUM

Date : 3 OKTOBER 2011 / 3 OCTOBER 2011 
Time : 1.45P.M-6.00P.M AFTERNOON (SESSION 6)*
Sarjana Muda Pengurusan Teknologi dengan Kepujian / B. Tech. Mgt (Hons)

haaa cer usha..cer usha..hehe..sminggu dua nih kt fb aku mmg kec0h sal mjlis konvo aku n d geng pda bln 10 nnti, dh x lama dh...akhirnya aku akn d konvo kn jgk.. bhasa ape nih hahaha.. aku xde la xcted sgt sbnarnye..rsa cm besa jew.. bnda dh jdi lumrah kn, lepas blajar msti da konvo.yeew x


cuma pagi td posmen antar surat jmputan majlis kOnvo kt umah... sayu lak bla trima surat 2, bla bca mngalir air mata....(gatal kn..) huhu beremosi lak aku.. tp 2 la knyataannya... saat2 yg ku nnti2 kn. mak abah la yg pling appy..
tp kt cni aku nk tkan kn yg aku nk bkti kn kt makcik sblah umh aku yg hempeh n kepOh sgt prngai 2..s0ry r aku tpaksa ckp ksar sbb x tahan dh nk mnanggung sorg..


makcik 2 x abes2 nk hina aku, nk kondem mak aku.. nk bangga2 kan ank2 dia knonnya sokmo la konvo..study sthn dua dh konvo, yg aku ni study awl dri ank2 dia lom konvo2 g... 


heeey thambi..!! piiiieRaaah!!!.. 

ank ko 2 uitm, start amek pra sains, then smbung dip, then wt ijazah... mmg byak kli r konvo..bertangga2.. aku ni trus wt ijazah n kos aku 4thn..ko da msalah kew..xkn tiba2 aku nk p join konvo ngn ank ko kot agk2 r... kasi starlite kt dahi bwu taw..
ko klo stakat nk gebang ngn emak aku, mmg ko mnang, tp klo ko meh story dpan aku mmg aku s0und blik r.. ati aku dh cukop mggelegak kot ngn prangai busuk ko 2... x abes2 canang hal ank2 ko, ingt bagus sgt kew......dri aku kcik2 x tau mmbaca smpai dh bsar pnjg nih ko mmg x pnah dok diam dri crita hal ank2 ko....
aku story ni msti korg suh aku wt x tau jew... msalahnya dri aku kcik beb dia ska wt crita... yg syok nya crita baek2 jew, mmg r kn mjoriti smua org cm 2.. aku fhm mak bapak mana x bangga ngn kjayaan ank2 kn tp klo smpai xde kerje tba2 dtg umh org dok crita hal ank2 dia jew pe kes!!.. 
eeh jiran2 aku yg laen smua mmg nyampah gilew kowt ngn prangai dia nih..org bt xtau je dh tau dh kep0h dia 2 kn......kdg2 dorg sound gk dia ni.... aku mmg dh lama nk sound cuma mak abah aku je d0k tahan aku.. klo x nk jgk aku tnjuk ganaz aku, ingat aku diam wt xtau, aku b0ley trima ke pe yg ko d0k melalut tuh..huh
yg ank dia gendong ank dara org ke sana cni xde lak dia nk kcoh.. ank jtuh xcident ptah kaki tau lak dok diam....ank dia wk blik pmpuan kt umh sebok jew gtau kt smua org bkal mnntu dia canteq... haa skarg ni pmpuan yg nk jdi mnntu ko tuh dh tunang ngn org laen.. haa ambeeek ko...mai la kecoh cpt... eee bEngang btOl aku...
mak aku mesti nanges stiap kali lepas sembang ngn pmpuan nih.. racun ape la ko dh bagi kat mak aku... aku geram sbb wt mak aku nanges..smpai mak aku ckap blajar elok2 bukti kt dia 2 yg aku pon bleh, mak kecik ati sgt dia dok bangga2 kn ank dia pdhal org laen lagi hebat dari 2.. sob3~~
kdg aku bsing gk kt mak. aku ckp yg mak g bual ngn pmpuan 2 bt apa.. mak aku gtau pmpuan 2 yg dtg smbang ngn mak juz nk setOry hal BAEK ank pinak dia.... ee nyampah aku.
nsib ko 2 tua jew aku simpan dendam nih.. klo ikut ati bara aku ni nk jew aku tampO laju2 mlut lancang ko 2... gggrrrrr!!!! geram gilew ni.. sabor jew la...
klo 0rg x kac0 aku,xde nye aku nk mrh2 0rg x tentu psal..bkn sifat aku tuh, tp kl0 dh mlampau mmg kes mncabar ksabaran aku r, tym ni r nk tau aku garang ke x... 
tba2 lak aku berangin ptg ni kn.. huhuhu.. s0ry r sja lpas geram, x tau nk lepas kt ner kn.... so kat cni r tmpat terbaek =)
pEace~~~
okees mggu ni aku akn bz setle kn byran k0nvo...tp  nasib la aku l0m keje g jd aku da banyak msa la untuk setle kn bnda ni.... bdw, thanz 2 my abah... bc0z setle kn smua byaran mngenai konv0.. niat ati aku nk la gna duit sndri utk knv0 tp dh abah aku x bagi keje s0 abh la kna setle kn.. hehehehe
xper abah kata demi ank abah s0rg nih abh sggup sgala2nya huhuhuhu terharu n tergaru ceQ.. lebiiu abah....
k0rg d0akn smuanya bjln lancar n abh aku smakin sihat yee.cayunk k0rang..
mmuuuaaaahhhh leBiiu~~~~ seKiaan.....

Sunday, 11 September 2011

keBaikan awak Buat saYa riNdu.


AssalamuaLaikum
smalam aku da trbaca ayat2 yg mmbuatkan aku terpikir sejenak, entah apa yg aku pkirkan aku pon xtau... klo korg nk rsa pe yg aku rasa korg kna baca ptikan ni dulu okees =) . 
Berikut antara petikan yang buatkan aku tersenyum. Aku terfikir, kenapakah aku tetiba tersenyum setelah membacanya…

“Jangan terlalu baik, saya akan merindui awak.”
“Jangan terlalu mengambil berat, saya mungkin menyukai awak.”
“Jangan jadi terlalu rapat dengan saya, saya mungkin jatuh hati dengan awak.”

“Jika seseorang yang hadir dalam hidup kamu tapi atas sebab-sebab tertentu dia terpaksa pergi.. jangan terlalu sedih. Terimalah kenyataan, sekurang-kurangnya dia pernah membahagiakan kamu. Masa akan menentukan segala-galanya. Jika dia ditakdirkan bersama kamu, dia akan kembali. Kembali pada kamu.”

“Adalah lebih baik untuk berani mencintai walaupun akhirnya anda akan kecewa daripada tidak mahu mencintai kerana takut akan risiko mencintai.”

“Jangan putus asa apabila terdapat saingan dalam percintaan. Adalah lebih baik untuk anda mencubanya atau anda mungkin akan kehilangan orang yang anda sayangi selamanya.”

“Salah satu perkara yang paling indah dalam hidup ini ialah memberitahu kepada orang yang anda sayangi betapa penting dan istimewanya dia kepada anda.”

“Jika dia boleh terima anda seadanya, dan sanggup menerima kekurangan anda dan masih sanggup bersama anda dan lebih menyayangi anda, maka anda adalah orang yang paling bertuah kerana ada seseorang yang mencintai anda seadanya anda.”

“Mencintai dan dicintai perlukan keberanian. Keberanian untuk terus mengekalkan rasa cinta itu. Seterusnya diikuti perasaan keikhlasan untuk menerima orang yang dicintai seadanya…”

“Bila diri dicintai.. Dia pasti akan berusaha untuk ada…sentiasa ada bersama.”

(p/s: jom..renung2kan n slamat beramal)
seKiaan daaaaa......

Friday, 9 September 2011

::apa yang wanita perlu tahu tentang perihal lelaki::

AssaLamualaikum

arini nk setOri cket sal hal lelaki nih.. sbb da sorg insan yg baek ngn aku ckp aku nih asyik salah kn lelaki jew, smua bnda yg lelaki bt x btol, asyik pmpuan jew btol..dia ckp kt entry aku p0n pnuh entry sal laki kna jga ati pmpuan je, bla lak pmpuan nk tau jga ati laki.. hahahah

bkn cm 2 la bro.. i'm w0man right, opc0z la i sokong pmpuan.. 
bgi i pmpuan ni lemah n sering d mainkn oleh lelaki.. dlm msa yg sma laki pn da gak yg d mainkn oleh pmpuan kn,kn...

tp tpulang la kt uolls nk pertahankn cane lak kn,kn =)

s0 jgn pk i bkn2 bc0z i xpnah anti lelaki..peeaceee
0kees...utk mmbuktikn i ni bsikap adil n xda brt sblah pda kaum Adam, s0 meh bca ni k

Memang sudah mnjadi lumrah kita diciptakan berpasangan.
Lelaki untuk wanita dan begitulah sebaliknya.Kalau yang pondan tu sorry sebab aku tak amek port n aku x nak tau.

Jadi bila kita hidup berseorangan,kita akan rasa macam hidup ni tak lengkap.Sebab2 la kita perlukan teman.Nak seseorang untuk menjadi tempat mengadu,
tempat meminta pendapat dan tempat macam-macam lagi.Dah macam kaunter pertanyaan jadinya.

Jadi sbgai perempuan,aku sndri kna tau pe yg ada di hati insan bergelar lelaki sejati ini huaa3..
okees~~

1.Lelaki ni tak berapa pandai nak pamerkan kasih sayang.
 Ramai lelaki yang x berapa pandai nak pamerkan kasih sayang. 
Mungkin d0rg ni pamerkan kasih sayang dgn mencari harta untuk beri keselesaan kepada perempuan. Tapi bukan benda ni yg perempuan nak okes.Sikit-sikit tu ada la..=P 
4 me smua 2 n0 2, 1st..uolls kna sntiasa ada d saat aku memerlukn.. =)
2.Lelaki kalau dah sayang dia tak kan ulang banyak kali.
Lelaki bukan individu yang suka ulang 2,3 kali.Klo die dah cakap ok,ok la.
Kalau x ok maka x ok la. Kalo nak dengaq banyak kali p rakam suara dia cakap 'I LOVE U'.
Pastu dengar la sampai puas.Sampai muntah pun tak pe.hahaha

(aku rsa x smua cmni k0t.aku pnh jmpa ngn insan yg sntiasa ucpkn kata2 cinta kt tlinga nih, smpai klo 1 ari x dngar, x lena tid0 aku d bt nya..hahaha.layaaan~~)
3.Lelaki akan kerja bersungguh2 utk beri yg terbaik kpda orang yg mereka sayang.
Contoh terbaik adalah ayah kita sendiri.Perkataan orang yang kita sayang ni 
bukan menunjukkan pada pasangan kta je 0kes.
Famili jugak adalah orang yg uolls sayang kan? tengok la,
betapa gigihnya ayah kta bekerja untuk kta dan famili.
xyah ckp 0rg laen r bapak aku sndri p0n cm 2... msa aku kcik2 dlu kja bkn maen kuat,
tp x sia2 r png0rbanan bpak aku 2 sbb dpt bsarkn aku sbsar2nya skrg nih hahahaa

4.Lelaki ni cube utk menjadi romantik walaupun memang X romantik.
Bukan semua lelaki ni romantik (stuju sgt). tp ada gk yg r0mantik cma jrg tnjuk jew, 
Yg keras cam batu pun ada.Tapi bila d0rg tau perempuan nak yg romantik,
d0rg sanggup belajar dari YOUTUBE.hahaha..eh x kot, blajar dri drama tv jew huhu
Tengok..Betapa sayangnya lelaki pada pasangan..huhuhu yekeew?? =P

pss!! aku ska lelaki y r0mantik sbb pnuh dgn kjutan hehe (ngadew2 =P)

5.Lelaki ni selalunya akan diam je kalau pasangan die buat salah.
Lelaki ni bukan jenis yang suka bising-bising. 
D0rg tau jalan terbaik adalah dgn cara berbincang.Tak guna gaduh2 ni.
Bab ni mmg lelaki hebat.D0rg tau,setiap yang bergaduh pasti ada yang menghasut.
(uuh..yekew)

6.Lelaki ni sensitif
x smua kot yg sensitif cumanya lelaki ni jrg nk tunjuk ksensitifan dorg tuh hehe.
sbb nk kontrol macho la konon kn,kn pdahal dlm ati bersawang beb haha..
tapi kadang2 2 laki perlu jugak tunjuk yang d0rg snsitif n jeles.
percaya lah ye..jeles tanda sayang kot.huhu
(tp aku pnh jmpa yg teerlalu cmburu, smpai aku x ley langsung da mmber laki.. 
dlm f0n p0n xley da no lelaki. w0w dasyat!! sbnarnya aku p0n cm 2 gk hahaha same jew..)

7.Apa pun yang lelaki buat,pasangannya tetap dalam ingatan
ni pngalaman aku sndri r, mmber laki aku dulu klo dia tg0k pmpuan lain
 dia ckp dia xda nafsu, dtg r yg sksi or cnteq cmner p0n dia hnya tbayang kn awek 
dia je. wlaup0n awek dia x cOmey cam aku.. 
0opsss!! teeettt hehehe..aku respect mamat nih lalallaalalal

tym nak tido pun teringat awek d0rg tau..msti ckp f0n dlu =P 
huhuhu (betOl3.. peacee)..tp klo yg btol2 setia je r, 
yg kaki psang spare4 2 uuhh n0 kOmen r..

eh Cukup la kot.Makin banyak aku tulis makin banyak pulak aku bohong.Hehe
Tapi kalau uolls geng2 pmpuan nak tau lelaki tu sayang k0rg ke x kn, senang jew.
Dia x kan sentuh korg dan dia akan tunggu sampai k0rg halal untuk dia.

Dia jugak akan cube perbaiki diri dia untuk jadi yang terbaik untuk orang 
yang dia sayang..tp aku rsa klo pgang2 tgn 2 n0rmal kot bgi sape2
yg c0ple skrg... sape yg couple xda pgang tngan, mai cni aku nk sekeh ckit...
mnipu sgt ye k0rg hahahaha.....tp trpulang la, aku pon bkn nyee baek sgt..
jht p0n x jgk, alaaa2 nakal gila2 rmaja g2 huhuhu..

credit 2 : al-Hakim

daaaaaa mmmuuuaaahhh =)