wElcOme

aSsaLamuaLaikum Readers... wElcOme tO my bL0g. tHanks visit my bLog. dOne reAd, dOnt forgEt t0 Like yea n f0llOw me to0 =)

Thursday 27 February 2014

kehidupan selepas kahwin

Kehidupan aku yang totally berubah selepas berkahwin...
dlu jnji nk update psal kawen kn lastly x jgk.. apa nk jdi pon xtau.. xsempat uolss.. siang kerja. Balik umah jer sibuk masak, basuh baju, iron baju, melayan suami n macam-macam lagi.. nak kata penat tu x la sgt biasa-biasa jer.. tp smua tu msa 1st month kawen laa.. after that kehidupan aku berubah lagi....

aku d ijab kabul kan pda 1 Nov 2013... dan pada awal Dec aku dh rasa lain macam sgt... penat aku mnjadi-jadi.. bab malas xpayah crita la kan. Lain sgt dengan sikap aku msa mula-mula kawen yg sgt rajin masak, cergas, aktif.. excited nk jdi bini la katakan.hehe...

badan aku makin hari makin lemah, aku rasa ada benda x kena, pergi kerja ngantuk tahap gaban rsa macam nak baring jer kat lantai opis tuu.teruk bebanaau..tiap-tiap malam pulun tidur awal.. kadang tu pkul 8.30 dh tidur woo, tp dtg kerja ngantuk jgak =( .. heran makin menghantui...

then aku search kt tenet tanda-tanda orang preggy, mcam ada yg kena ngan aku jer, tp xmau xcited sgt sbb en. Suami slalu cakap jgn terlalu yakin sebab setiap benda yang kita buat selalu nya susah sgt nk dapat. So aku pon ambik keputusan beli pregnantcy test sendiri.. esok pagi tu sblom en suami bangun tidur aku dh test dulu.. dalam hati bedebau-debau kau... tunggu punya tunggu, huh 1 line terang 1 lagi blurr cikit, cmner nih... tunjuk kt husband dia bt relax jer siap cakap ooo beli diam-diam yer, huhu

tapi kalo dari segi pembacaan aku result yang aku dapat tu menandakan aku pregnant..
so suami decide malam karang g jumpa doktor untuk kepastian n merawat sakit kepala aku yang serius..

malam 2 aku ingat lagi 5 Dec ktorang pergi checkup kt Klinik Bersatu dekat dengan rumah.. bila cerita tanda-tanda yang aku rasa tu doktor cakap u pregnant kot.. aku cakap eh x laa... kbetulan husband aku masuk skali dlam bilik doktor tu kan. Then doktor suruh aku baring atas katil untuk scan perut.. aku ikutkan jer..
.
.
.
.
Doktor terus cakap pregnant ni.. confirm pregnant, aku terkejut gila.. aku terus Hah ! terangkat-angkat kepala aku sebab tekejut, yg doktor lak ingat aku excited apa kn terus dia gtau xpa-xpa nnti i print kan scan ni ok..then dia bgitau husband aku, terus husband cakap Alhamdulillah...

So dok ckap ni smua simptom-simptom di awal kehamilan.. nak x nak aku kena tahan jugak maybe smpai habes 1st trimestri means 3 month like that..hmm..

tapi... dalam kepala aku runsing sbenarnye, suka campur duka.. memikirkan mak aku.. sblom ni mak pernah tanya pasal period aku yang x datang. mak kalau boleh nak aku rasa kehidupan berumah tangga dahulu sebelom ada cahaya mata.
tapi bagi kami suami isteri pulak ini adalah 1 anugerah x ternilai drpd ALLAH S.W.T. kerana memberi kami rezeki awal.. kami trima..

so sekarang bermulalaa detik aku terpaksa diamkan diri dahulu daripada pengetahuan mak abah aku..x macam orang lain yang pastinya excited nak bagitau family kan... uuuh~sadiiiss kalo d pikirkkan nangess dibuatnya.. yelaa nak pikirkan ati si suami lagi, ati family lagi..si suami memang x dapat trima pandangan mak aku yang nak kami merancang dahulu di awal perkahwinan..perkahwinan ini sah dan bayi dalam kandungan juga halal xda sebab dia x berhak ada dalam rahim aku...
 ya ALLAH aku xtau nak bt cmner..buntuuu ! stress!

alahan aku semakin menajdi-jadi, akhirnya akak aku menjadi tempat aku mngadu kami, kami ke rumah akak dengan niat berkongsi crita suka duka kami.. Alhamdulillah akak turut gembira dengan perkhabaran aku.. aku mintak aku abaikan kata-kata mak kerana ini rezki dari DIA. kita kena trima dengan rela dan redha.. berbanding mereka yang bertahun-ahun kahwin yang ingin kan zuriat tapi blom d kurniakan rezki..


No comments:

Post a Comment